2015. december 17., csütörtök

Karácsonyig van még idő...?

Így év vége felé közeledve lassan összeszedem a félbe maradt dolgokat, de persze el is kezdtem még kettőt...
A vásárról visszamaradt pár csillag, egy angyal, ezekhez most, hogy lesz élő fánk, készítek még párat.






Nemrég szintén belekezdtem a Szikra kendőbe, de közben elfogyott az arany szál hozzá, mostanra már kitaláltam, hogy hogyan tovább.




Anyumnak is horgolok már le sem merem írni, mióta egy kis sálat, alig kell pár sor hozzá, és a gombok...


Végül tegnap elkezdtem egy nagyon izgalmas fonalból zoknit kötni Karácsonyra, Regia-ból, ami  magában norvég mintát ad ki. Vagy valami hasonlót. Nagyon tetszik a fonal, lehet a héten veszek még egy kicsit világosabb, finomabb színben is.


Viszont nekem nagyon fura a zoknikötési stílusom, olyan furán csíkos lesz, nem tudom, hogy látszik-e? Ez a második zoknikötésem, kicsit még várok, felvéve hogy fog kinézni, hiába próbálgatom közben...

8 megjegyzés:

  1. De jó látni a karácsonyi készülődést nálad is! A zokni fura csíkosságát" nem látom a képen...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, már kezdek hangolódni én is. :) A zokninál függőleges irányban látszik, szerintem lazán kötöm, de legközelebb hozok olyan képet, amin látszik is.

      Törlés
  2. Nagyon szépek a horgolmányaid :) A piros csillagok még inkább karácsonyi hangulatúak, mint a fehérek. A zoknid függőleges csíkosságát valószínűleg az adja, hogy csavartan kötöd a sima szemeket. Nézz meg egy amerikai videót a sima kötésről, ott látszani fog a különbség. Valakinél olvastam egy jó összehasonlítást a kötési módszerekről, ha megtalálom, küldöm, jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Azt hiszem maradok idén a piros-fehér horgoltaknál, de lesznek mellette még más színek is. De lehet, a csillagokból girlandot készítek még..
      Köszönöm a tanácsot, most megnéztem, és csak a zokninál jön ki így ez a csíkosság...Fura. :)Köszönöm

      Törlés
    2. Szia, megtaláltam Gumipóknál az összehasonlítást, érdemes megnézni a videókat:

      http://rahajtas.blogspot.hu/2012/03/te-honnan-kotod.html

      Jó próbálkozást, kísérletezgetést :)

      Törlés
    3. Köszönöm szépen a segítséget, eddig a kombinált (csavartat) használtam, és így lett csíkos... De most már minden tiszta, valahogy nem is tudtam róla, Anyukám a csavartat ismerte. :)

      Törlés
  3. régen, ha körben kötöttem, nekem is csavarodtak a szemek, mivel én így kötöttem a sima szemeket: https://www.youtube.com/watch?v=nUrqp9FIrEo ha esetleg te is úgy kötsz, mint én, érdemes lenne így kötnöd a sima szemeket, ha körben kötsz: https://www.youtube.com/watch?v=QF8EotI8Ud8

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a segítséget!!! Megnéztem mindegyiket, és csak a zokninál jön ki ez a csíkosság..
      Most döbbentem rá, hogy Anyukám a fordított simát tanította meg nekem, nem a "rendes" simát... :)
      Ez nagyon nagy segítség volt, már félre is tettem a zoknit, mert ennél jobban látszódott... most már tudom folytatni. :)

      Törlés